Halad az M49-es gyorsforgalmi út építésének előkészítése!

Halad az M49-es gyorsforgalmi út építésének előkészítése!

Végre megoldódni látszik Kocsord és a térség katasztrofális közlekedési helyzete, melyről a magyarepitok.hu oldalon olvashatnak! Ez egy több évtizedes probléma, mellyel eddig is foglalkozni kellett volna az itt élők érdekében, hiszen rengeteg a baleset, napi 15-18.000 gépjármű halad át a településen, melyet mi, kocsordiak érzünk a leginkább.

Cikk: http://magyarepitok.hu/utepites/2018/02/ez-a-gyorsforgalmi-ut-viszi-el-mateszalkatol-a-hatarhoz-az-m3-ast

Kedves Kocsordiak!

A minap jelent meg a magyarepitok.hu oldalon az M49-es gyorsforgalmi elkerülő út helyzetével kapcsolatos tájékoztatás. az alábbiak szerint:

„Az M49-es második szakaszára több nyomvonal változatot vizsgálnak, az első szakasz már környezetvédelmi engedéllyel rendelkezik. A 2016 nyarán meghirdetett 2500 milliárdos útépítő programba tavaly ősszel került be a jelenleg a Mátészalkáig kivitelezett M3-as autópálya és a román határ közötti kapcsolat fejlesztésének előkészítése. Ennek megfelelően a TED-en megjelent a Mátészalka és Csengersima között tervezett M49-es gyorsforgalmi út második szakaszára kiírt közbeszerzés. Az útvonal jelentőségét növeli, hogy a gyorsforgalmi út közelebb hozza a jelentős mértékben magyarok lakta partiumi településeket, köztük Szatmárnémetit, Nagykárolyt és Nagybányát is.

Ezeket a feladatokat kell elvégezni A beruházó NIF Zrt. hirdetményének tárgya az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös és az országhatár közötti szakaszára vonatkozóan:

  • a környezetvédelmi engedélyének megszerzése;
  • az ehhez szükséges Tanulmányterv, a Környezeti hatástanulmány (KHT);
  • az Előzetes Régészeti Dokumentációjának;
  • valamint a NATURA 2000 hatásbecslés elkészítése.

A magyar-román határmetszéspontot is meg kell találni. A tájékoztatóból az is kiderül, a kétszer két sávos út ezen szakaszának becsült hossza 19 kilométer. A tervező feladata emellett a 19 kilométeres, kétszer két sávos útszakasz megvalósításához szükséges nyomvonal-változatok tanulmányterv szintű vizsgálata.

A vizsgálatnál figyelembe kell venni az M49-es első szakaszának, vagyis az M3-as és az Ököritófülpös közötti szakasz terveit, melyek már környezetvédelmi engedéllyel rendelkeznek. Mindezek mellett a majdani nyertesnek vizsgálnia kell a magyar-román határmetszéspont kérdését a már meglévő kétoldali megállapodások függvényében.”

Üdvözlettel:
Földi István